Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Niepołomice-Oddział dla Dorosłych
(1)
Filia w Zabierzowie Bocheńskim
(1)
Filia w Staniątkach
(2)
Autor
Dante Alighieri (1265-1321)
(1)
Freud Sigmund (1856-1939)
(1)
Kempner Salomea (1880-1943)
(1)
Nichanian Mikaël
(1)
Platon
(1)
Rak Piotr
(1)
Vauchez André
(1)
Zaniewicki Witold
(1)
Świderska Alina (1875-1963)
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Filozofia 5-4 w.p.n.e.
(1)
Ludobójstwo Ormian (1915-1917)
(1)
Ormianie
(1)
Poezja włoska
(1)
Polityka narodowościowa
(1)
Psychiatria
(1)
Psychoanaliza
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Imperium Osmańskie
(1)
Turcja
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp do psychoanalizy / Zygmunt Freud ; przekł. S. Kempnerówna i W. Zaniewicki. - Wydanie poprawione i uzupełnione na podstawie wydania 1. - Kęty : Wydawnictwo Marek Derewiecki, 2010. - 303, [1] stron ; 24 cm.
(Biblioteka Europejska)
Na s. red.: "Wydanie poprawione i uzupełnione na podstawie wydania pierwszego: Wydawnictwo J. Przeworskiego, Warszawa 1935".
Wstęp do psychoanalizy to najbardziej znana, klasyczna już książka Freuda, która zapoczątkowała rozwój i popularyzację psychoanalizy jako teorii, metody badawczej i środka terapii. Zawiera cykl wykładów wygłoszonych przez autora w latach 1915-1917 przed audytorium składającym się z lekarzy i "laików obojga płci", którym wyjaśniał podstawowe założenia swej koncepcji. Znając główne zastrzeżenia, jakie wobec niej wysuwano, wykłady te potraktował niezwykle poważnie, przygotowując je w postaci napisanego tekstu.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Herezje około roku tysięcznego dotyczą jedynie ograniczonej liczby osób, należących do elity kulturalnej i społecznej. Dwa wieki później są już silnymi ruchami kontestatorskimi, podważającymi wpływy duchowieństwa katolickiego. Od nadreńskich obszarów Niemiec po środkowe Włochy i przez Langwedocję po północną Hiszpanię: liczne regiony chrześcijańskiej Europy są wówczas „przeżarte zgnilizną” – by posłużyć się słownictwem zaczerpniętym z ówczesnych tekstów papieskich – różnych form herezji. Mowa o katarach, waldensach, patarenach… Są niczym wyzwanie rzucone papiestwu, które potępia ich jako heretyków i zwalcza przy pomocy inkwizycji i zakonów żebraczych (dominikanów i franciszkanów). W XIV i XV stuleciu oskarżenia o herezję padają coraz częściej i są kierowane przeciw wszystkim, którzy okazują nieposłuszeństwo Kościołowi bądź sprzeciwiają się jego władzy. Krąg spraw objętych ściganiem nieustannie się rozszerza, za heretyków uważa się nawet osoby publiczne piętnujące nadużycia duchowieństwa i tendencje autorytarne hierarchii kościelnej. * * * Zdjęcie z „heretyków” odium wywrotowości, a też oczyszczenie ich historii z wszelkich tajemnic i spisków powoduje, że otrzymujemy bardziej wyważony obraz epoki. Zadanie to wydaje się jednak trudne, bowiem przeważająca liczba tekstów, które mówią nam o ruchach dysydenckich, została stworzona przez członków Kościoła, a więc instytucji karzącej i stygmatyzującej, wzmacniającej nie tylko samą siebie, ale – jak uważali jej przedstawiciele – przede wszystkim wiarę i porządek społeczny. Zbiór studiów ukazuje całą złożoność herezji w średniowiecznej Europie. Vauchez wykazuje się niezwykłą wręcz ostrożnością w badaniach, próbując opisać zjawisko a nie je oceniać, a tym bardziej wartościować. Zwraca uwagę także na obie strony: przegranych i zwycięzców, dzięki czemu zyskujemy studium wyważone i nieidące w kierunku bezmyślnego potępienia inkwizycji czy jej apologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej