Beaty David
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Niepołomice-Oddział dla Dorosłych
(3)
Filia w Zabierzowie Bocheńskim
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(794)
Kowalska Dorota
(656)
Kochanowski Jan
(490)
Beaty David
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(309)
Zarawska Patrycja
(297)
Trzeciak Weronika
(262)
Krasicki Ignacy
(251)
Boy-Żeleński Tadeusz
(246)
Leśmian Bolesław
(244)
Słowacki Juliusz
(233)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(215)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(198)
Ławnicki Lucjan
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Popławska Anna Oprac
(187)
Fabianowska Małgorzata
(183)
Mickiewicz Adam
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(178)
Disney Walt (1901-1966)
(175)
Prus Bolesław (1847-1912)
(171)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(159)
Drewnowski Jacek (1974- )
(153)
Kraszewski Józef Ignacy
(152)
Christie Agatha (1890-1976)
(150)
Roberts Nora (1950-)
(149)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(147)
Chotomska Wanda (1929-)
(145)
May Karl (1842-1912)
(145)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Prus Bolesław
(139)
Lech Justyna
(138)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(134)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Mazan Maciejka
(133)
Rolando Bianka
(131)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(127)
Lange Antoni
(126)
Szulc Andrzej
(125)
Mosiewicz Maria
(119)
Steel Danielle
(118)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(118)
Adamus Ludwikowska Jolanta
(116)
Cieślik Donata
(116)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(114)
Clark Brenda
(114)
Webb Holly
(114)
Goscinny René (1926-1977)
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Spirydowicz Ewa
(112)
Szal Marek
(112)
Głowińska Anita
(111)
Mróz Remigiusz (1987- )
(111)
Domańska Joanna (1970- )
(107)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(107)
Liebert Jerzy
(105)
Sandemo Margit
(104)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(103)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(103)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(103)
Supeł Barbara
(103)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(102)
Mortka Marcin (1976- )
(102)
Shakespeare William (1564-1616)
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Polkowski Andrzej
(101)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(100)
Lem Stanisław (1921-2006)
(100)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(100)
Siudak Jacek
(100)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(98)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(97)
Dumas Alexandre (1802-1870)
(96)
Możdżyńska Aldona
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Braiter Paulina
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(93)
Ludwikowska Jolanta
(93)
Siewior-Kuś Alina
(93)
Asnyk Adam
(90)
Widmark Martin (1961- )
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(89)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(89)
Wilusz Tomasz
(89)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(88)
Masterton Graham (1946-)
(88)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
1990 - 1999
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Powieść angielska
(2)
Katastrofy lotnicze
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Oryg. : Eagles, 1990. - Tel. - Powieść Sensacyjna to nie seria
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Zabierzowie Bocheńskim
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co więcej, udział tego czynnika mimo ogólnego postępu pozostaje niezmienny. Rzadko przyczyną katastrof są niedostateczne umiejętności w zakresie pilotażu, spada też liczba wypadków z powodów technicznych. Większość tragicznych zdarzeń to konsekwencja prostych błędów i pomyłek, które wynikają z ułomności ludzkiej natury i które są udziałem nas wszystkich. Nieraz zdarza nam się skręcić w niewłaściwą ulicę, mylimy numer pokoju w hotelu, przestawiamy cyfry, wybierając numer telefonu... Tak rozumiany błąd człowieka David Beaty określa jako ostatnią, niepokonaną jeszcze przeszkodę w rozwoju awiacji. Analizuje mechanizmy poszczególnych typów błędów, odwołując się często do eksperymentów psychologicznych, niekiedy też piśmiennictwa z zakresu psychologii, i oczywiście przywołując liczne przykłady konkretnych wypadków lotniczych. Jak przystało na powieściopisarza, zgrabnie opisuje kolejne historie, a nauka, która z nich płynie, jest ponadczasowa i nie dotyczy wyłącznie lotnictwa. Po tej lekturze zrozumiemy, dlaczego nie wszyscy, którzy latali jak orły, lądowali jak Wrona. [z noty wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Niepołomice-Oddział dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Kapitan DC-8 zbliżał się do końca rejsu z Nowego Jorku do Portland. Miał lotnisko w polu widzenia, pogoda była świetna. Jednak samolot rozbił się kilka kilometrów od pasa. Dziesięć osób zginęło, ponad dwudziestu pasażerów zostało ciężko rannych. Zbadawszy wrak, ustalono, że jedyna awaria polegała na przepaleniu się żarówki. Dlaczego więc doszło do tego wypadku? Samolot linii Saudi Arabia wystartował z Rijadu z trzystoma osobami na pokładzie. Parę minut po starcie w przedziale towarowym pojawił się dym. Samolot zawrócił do Rijadu i wylądował, nikt nie odniósł ran, a jednak nikt nie przeżył - przez ponad dwadzieścia minut nie zostały otwarte drzwi i pożar strawił na płycie lotniska zamkniętą maszynę. Dlaczego? Pierwszy wypadek po przekazaniu pilotom wadliwej instrukcji obsługi samolotu De Havilland Comet nastąpił dopiero po czterech miesiącach jej obowiązywania. Dlaczego? Za trzy czwarte wszystkich wypadków lotniczych odpowiada błąd człowieka. Co więcej, udział tego czynnika mimo ogólnego postępu pozostaje niezmienny. Rzadko przyczyną katastrof są niedostateczne umiejętności w zakresie pilotażu, spada też liczba wypadków z powodów technicznych. Większość tragicznych zdarzeń to konsekwencja prostych błędów i pomyłek, które wynikają z ułomności ludzkiej natury i które są udziałem nas wszystkich. Nieraz zdarza nam się skręcić w niewłaściwą ulicę, mylimy numer pokoju w hotelu, przestawiamy cyfry, wybierając numer telefonu... Tak rozumiany błąd człowieka David Beaty określa jako ostatnią, niepokonaną jeszcze przeszkodę w rozwoju awiacji. Analizuje mechanizmy poszczególnych typów błędów, odwołując się często do eksperymentów psychologicznych, niekiedy też piśmiennictwa z zakresu psychologii, i oczywiście przywołując liczne przykłady konkretnych wypadków lotniczych. Jak przystało na powieściopisarza, zgrabnie opisuje kolejne historie, a nauka, która z nich płynie, jest ponadczasowa i nie dotyczy wyłącznie lotnictwa. Po tej lekturze zrozumiemy, dlaczego nie wszyscy, którzy latali jak orły, lądowali jak Wrona. Piloci nie mogą się nadziwić, jak wielu pasażerów woli podjąć ryzyko tragicznej śmierci niż półgodzinnego spóźnienia. Słowa rozsądku: „Lepiej się spóźnić pół godziny na tym świecie, niż wylądować pół wieku za wcześnie na tamtym", zdają się w ogóle do nich nie trafiać. Lecz pilot, choć na spokojnie dziwi się i żartuje z tego pośpiechu, czasem sam poddaje się presji czasu. Raporty powypadkowe pokazują, że wciąż zbyt często decyduje się na start w niepokojących go warunkach, byle szybciej zwolnić pas, zająć lepsze miejsce, czy wreszcie żeby odlecieć, zanim pogoda jeszcze bardziej się pogorszy. (fragment) Obecnie chyba nikt nie pisze o lataniu z większą wiarygodnością i znajomością tematu niż David Beaty. „The Los Angeles Times"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej