Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Gry i zabawki
(3)
Książki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(2)
Placówka
Niepołomice-Oddział dla Dorosłych
(1)
Niepołomice-Mediateka
(3)
Autor
Armstrong Timothy
(1)
Bandurski Albin (1905-1994)
(1)
Bielski Mateusz
(1)
Burlakov Igor "DartGarry"
(1)
Gandziel Mariusz
(1)
Kuik Hanna
(1)
Nevskij Oleksandr
(1)
Sczaniecka Janina
(1)
Sidorenko Oleg
(1)
Szyma Rafał
(1)
Tascini Daniele
(1)
Thorwald Jürgen (1915-2006)
(1)
Węcka Karolina
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Temat
Duchy
(1)
Ewakuacja
(1)
Gry planszowe
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Ludność cywilna
(1)
Operacja berlińska (1945)
(1)
Przestępstwo
(1)
Tajemnica
(1)
Uchodźcy
(1)
Wojsko
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Prusy Wschodnie
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(2)
Gra karciana
(1)
Gry i zabawy
(1)
Reportaż historyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wielka ucieczka / Jürgen Thorwald ; przełożyli Albin Bandurski i Janina Sczaniecka. - Wydanie drugie. - Warszawa : Port, 2025. - 518, [1] strona ; 22 cm.
Tytuł oryginału: Die groẞe flucht.
Koniec wojny oznaczał dla Niemców grabieże, mordy, gwałty. Setki tysięcy ludzi zostało zmuszonych do dramatycznej ucieczki na zachód, w nadziei na ocalenie przed nieuchronnie zbliżającymi się hordami radzieckich żołnierzy. Jürgen Thorwald, z niezwykłą precyzją i empatią, opisuje dramatyczne losy ludzi, którzy w desperackiej walce o życie zmagali się z głodem i mrozem. Ukazuje poruszające sceny z zatłoczonych portów, gdzie tysiące ludzi panicznie poszukiwało transportu do Niemiec drogą morską lub próbowało przedostać się na zachód wozami z dobytkiem, który im pozostał. Kreśli obraz tragicznego losu statku „Wilhelm Gustloff” zatopionego na Bałtyku z tysiącami uciekinierów na pokładzie. Wielka ucieczka to książka, która nie tylko dokumentuje jedną z mniej znanych kart historii II wojny światowej, ale także stawia pytania o ludzką naturę w obliczu katastrofy. To wstrząsające świadectwo ludzkiej tragedii stanowiące swego rodzaju przestrogę przed tym, do czego może doprowadzić wojna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Niepołomice-Oddział dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 94(100)"1939/1945" (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Podziemne imperium / autor gry: Tim Armstrong ; ilustracje Hanna Kuik. - Gliwice : Portal Games, © 2023. - 1 gra (136 kart kopalni, 18 kart wydarzeń, 60 żetonów monet, 60 znaczników punktów, 44 żetony maszynerii, 24 żetony zawalenia, 40 znaczników wózków, 5 znaczników postępu, 5 plansz powierzchni, 3 dwustronne plansze postępu) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 6x25x25 cm + instrukcja ([24] strony : ilustracje kolorowe ; 17 cm).
Liczba graczy 1-5.
Czas gry: 15-25 minut.
Podziemne Imperium to gra karciana dla 1-5 graczy z budowaniem karcianego silniczka. Autorem gry jest Tim Armstrong (Arkana Magii, Orbis). Rozbudowuj swoją kopalnię, korzystaj ze zdolności sześciu frakcji, awansuj na torze technologii i... pokonaj przeciwników na punkty! W Podziemnym Imperium gracze budują swoje kopalnie. Zaczynają od zagrania karty tuż pod planszetki z powierzchnią, a kolejne karty rozbudowują kopalnię wszerz i w głąb. Każda nowa karta w kopalni aktywuje sama siebie i karty ponad nią, odpalając całą reakcję łańcuchową akcji. Kombosy i powiązania zmieniają się w zależności od tego, gdzie dołożysz nową kartę. Podczas rozbudowy kopalń gracze awansują na planszach Postępu. Trzy takie plansze dobiera się losowo przed startem gry. Każda z nich wnosi do gry inny rys strategiczny. Warto awansować na torach Postępu! Czekają na nich bonusy, które pomagają rozwinąć kopalnię, aktywować powiązania między kartami, wykręcić jeszcze lepsze kombosy, albo zdobyć dodatkowe punkty zwycięstwa [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Niepołomice-Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tajemnicze domostwo / Oleksander Nevskiy i Oleg Sidorenko ; projekt plansz, żetonów, pudełka i instrukcji: Rafał Szyma ; Ilustracje: Igor "DartGarry" Burlakov, Mariusz Gandziel, Karolina Węcka, Mateusz Bielski ; okładka: Igor "DartGarry" Burlakov ; instrukcja: Łukasz Piechaczek, Maciej Molenda. - Knurów : Portal Games Sp. z o.o., 2021. - 1 pudełko (19 kart Postaci (dla Ducha), 19 kart Lokacji (dla Ducha), 20 kart Przedmiotów (dla Ducha), 19 kart Postaci (dla śledczych), 19 kart Lokacji (dla śledczych), 20 kart Przedmiotów (dla śledczych), 84 karty snów, 12 pionów śledczych, 6 plansz śledczych, 6 żetonów śledczych, 1 plansza kalendarza, 1 znacznik czasu, 1 instrukcja) : karton, drewno, wielokolorowe ; 50 x 50 cm + instrukcja (8 stron: ilustracje ; 28 x 28 cm).
Gra dla 2-7 osób.
Czas trwania gry: 30-60 min.
Wiek 8+
Grupa śledczych trafia do nawiedzonego domu, by rozwikłać jego zagadkę. Mają dokładnie siedem nocy na odkrycie przesłania nieszczęsnego mieszkańca posiadłości. Tajemnicze Domostwo to towarzyska gra planszowa dla 2-7 graczy. Jeden z nich wciela się w postać ducha. Jego zadaniem jest sprawić, by pozostali gracze odgadli przedmioty, miejsca i osoby powiązane ze zbrodnią sprzed lat. Posłużą im do tego przepiękna talia kart, siła skojarzeń i potęga wyobraźni! Oto zabawa w skojarzenia, która świetnie sprawdza się zarówno dla pary, jak i w większym gronie rodziny i przyjaciół!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Niepołomice-Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Teotihuacan : Miasto bogów [Gra] / Daniele Tascini. - Wydanie I. - Gliwice : PORTAL GANMES, copyright 2019. - 1 gra (1 pudełko zawiera wiele elementów) : karton, plastik, tektura ; w pudełku 29x29x7 cm + instrukcja ([24] strony : ilustracje ; 28 cm).
Liczba graczy: 1-4.
Czas gry: 90-120 minut.
Zawfartość pudełka: plansza główna 6 plansz akcji 32 płytki piramidy 15 płytek zdobień 18 płytek startowych 54 płytki odkryć 9 płytek pałacu żetony kakao 7 płytek przychylności bogów 11 znaczników budynków 9 płytek technologii 2 znaczniki kalendarza 4 żetony kolejności 4 żetony mnożenia 16 kości 48 drewnianych dysków 4 znaczniki gracza 7 płytek akcji do wariantu jednoosobowego 2 płytki kierunki do wariantu jednoosobowego
Przenieś się w czasie do największego miasta w Mezoameryki. Bądź świadkiem chwały i zmierzchu potężnej cywilizacji prekolumbijskiej. Zarządzaj, zdobądź bogactwo, zyskaj łaskę bogów i zostań budowniczym wspaniałej Piramidy Słońca.]
W grze Teotihuacan: Miasto bogów, każdy gracz zarządza robotnikami reprezentowanymi przez kostki, których silą rośnie wraz z każdym ruchem. W swojej turze przesuwasz robotników wokół modularnej planszy, zawsze wybierając jeden z dwóch obszarów na kafelku, na którym się wylądujesz: jeden oferuje ci akcję (i ulepszenie pracownika), drugi daje ci potężną premię (ale bez bonusu dla robotnika). Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Niepołomice-Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej