Czuba Sławomir
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Gry i zabawki
(7)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(4)
Placówka
Niepołomice-Mediateka
(9)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(655)
Kochanowski Jan
(490)
Czuba Sławomir
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(308)
Zarawska Patrycja
(297)
Trzeciak Weronika
(262)
Krasicki Ignacy
(251)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Słowacki Juliusz
(233)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(215)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(198)
Ławnicki Lucjan
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Popławska Anna Oprac
(187)
Mickiewicz Adam
(183)
Fabianowska Małgorzata
(182)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(178)
Disney Walt (1901-1966)
(175)
Prus Bolesław (1847-1912)
(171)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(159)
Drewnowski Jacek (1974- )
(152)
Kraszewski Józef Ignacy
(151)
Christie Agatha (1890-1976)
(150)
Roberts Nora (1950-)
(149)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(147)
Chotomska Wanda (1929-)
(145)
May Karl (1842-1912)
(145)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Prus Bolesław
(139)
Lech Justyna
(138)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(134)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Mazan Maciejka
(132)
Rolando Bianka
(131)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(127)
Lange Antoni
(125)
Szulc Andrzej
(125)
Steel Danielle
(118)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(118)
Adamus Ludwikowska Jolanta
(116)
Cieślik Donata
(116)
Mosiewicz Maria
(116)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(114)
Clark Brenda
(114)
Webb Holly
(114)
Goscinny René (1926-1977)
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Spirydowicz Ewa
(112)
Szal Marek
(112)
Głowińska Anita
(111)
Mróz Remigiusz (1987- )
(111)
Domańska Joanna (1970- )
(107)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(107)
Liebert Jerzy
(105)
Sandemo Margit
(104)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(103)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(103)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(103)
Supeł Barbara
(103)
Mortka Marcin (1976- )
(102)
Shakespeare William (1564-1616)
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(101)
Napierski Stefan
(101)
Polkowski Andrzej
(101)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(100)
Lem Stanisław (1921-2006)
(100)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(100)
Siudak Jacek
(100)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(97)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(97)
Dumas Alexandre (1802-1870)
(96)
Możdżyńska Aldona
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Braiter Paulina
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(93)
Ludwikowska Jolanta
(93)
Siewior-Kuś Alina
(93)
Asnyk Adam
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(89)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(89)
Wilusz Tomasz
(89)
Masterton Graham (1946-)
(88)
Widmark Martin (1961- )
(88)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(87)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Dzieci
(5)
Młodzież
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Gry planszowe
(2)
Powstanie warszawskie (1944)
(2)
Szare Szeregi
(2)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Owady
(1)
Polskie Państwo Podziemne
(1)
Powstańcy warszawscy
(1)
Zabawki
(1)
Związek Harcerstwa Polskiego
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Polska
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Antologia
(1)
Gry paragrafowe
(1)
Komiks
(1)
Komiks historyczny
(1)
Plansze do gry
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(3)
9 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
Czas gry: 20 min.
Ilość graczy: 2-6.
Wiek graczy: 4+.
Kolorowe są matrioszki, Mają chustki w kwiatki, w groszki. Cały czas się uśmiechają, Do zabawy zapraszają. Odwróć kartę – trzy kolory, Było łatwo do tej pory. Start i wszyscy już szukają! Czy matrioszkę rozpoznają? Kto właściwy zrobi gest, Ten zwycięzcą dzisiaj jest! Jak najszybciej odszukaj matrioszkę w odpowiednim kolorze i odtwórz jej wyjątkowy gest!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Niepołomice-Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kokonana! / autor gry, ilustracje Joshua Cappel ; ilustracja okładkowa Maciej Czaplicki ; tłumaczenie Sławomir Czuba. - Kraków : Fabryka Kart Trefl, 2019. - 1 gra (20 kafelków płycizn, 20 kafelków głębin, 4 pionki biegaczy, 5 żetonów kluczy, 8 kafelków świątyni - 5 kafelków zamków oraz 3 kafelki ścian, 13 żetonów talizmanów, 3 duże kafle - wioski, mielizny, brzegu świątyni) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 24x25x7 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 23 cm).
(Zu&Berry)
Liczba graczy: 2-4.
Czas rozgrywki: 20 min.
Wiek graczy: 5+.
RWĄCA RZEKA, CZAS UCIEKA! Podczas dorocznego święta najlepsi biegacze biorą udział w wielkim wyścigu przez rzekę Nanakoko. Aby dotrzeć do leżącej na przeciwległym brzegu świątyni, muszą odnaleźć przedmioty, które umożliwią im przeprawę przez rwącą wodę. Dotarcie na brzeg to jednak tylko połowa sukcesu. Do wrót tajemnej świątyni trzeba jeszcze dopasować klucz… Energiczna gra, w której nie mniej od sprytu i szybkości przyda się doskonała pamięć. Gra polecana przez psychologów dla dzieci od 5. roku życia.
Gra wspiera wszechstronny rozwój dziecka, jest to bezpieczny produkt polecany przez psychologów, buduje więzi społeczne, uczy zdrowej rywalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Niepołomice-Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Królewski wyścig : gra planszowa o wyścigu po chwałę / [autor] Eric Claverie ; [ilustracje] Jiahui Eva Gao ; [tłumaczenie Sławomir Czuba]. - Podłęże : Muduko, copyright 2021. - 1 gra (5 plansz, 16 pionków biegaczy, 12 żetonów zwycięstwa, 5 żetonów punktów, 4 kostki) : drewno, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 20x20x6 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 18 cm).
Gra rodzinna przeznaczona dla 2-4 graczy, wiek 7+. Czas gry 15 min.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Niepołomice-Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
5 sekund / opracowanie gry Sławomir Czuba, Jacek Zdybel ; opracowanie graficzne Adam Strzelecki. - Edycja specjalna. - Gdynia : Trefl, copyright 2016. - 1 gra (362 karty z pytaniami, 16 kart na własne pytania, 6 kart "Nastepny", 6 kart "Zmiana", 6 pionków do gry, 1 plansza do gry, 1 specjany czasomierz, 1 pudełko na karty) : karton, plastik, tektura, kolor ; 26x26x8 cm + instrukcja ([4] strony ; 21 cm).
Na pudełku: Gra, w której szybko myślisz i szybko mówisz. Pytania stworzone przez graczy!
Gra dla 3-6 graczy. Wiek 8+. Czas gry 10-15 min.
"Edycja specjalna" to kolejna odsłona szalonej i zabawnej gry dla rodziny i przyjaciół. Wszystkie pytania zostały stworzone przez graczy, dla graczy! Dodatkowa pula pustych kart, pozwoli Wam urozmaicić rozgrywkę własnymi pytaniami. Postarajcie się, aby były zaskakujące, zabawne i orginalne. Gracze ustawiają na środku pudełko z kartami i losują pytanie, na które odpowiada gracz siedzący na Gorącym Krześle. Kiedy usłyszy pytanie, wystartuje czasomierz odmierzający dokładnie 5 sekund przeznaczonych na udzielenie 3 poprawnych odpowiedzi. Zrób to jednocześnie: wymyśl odpowiedzi, kontroluj czas i postaraj się nie skupiać na rozpraszających kulkach przesuwających się po spirali czasomierza. W przypływie adrenaliny możesz nie wiedzieć, czy na pewno udzieliłeś poprawnych odpowiedzi nie przejmuj się, Twoi przeciwnicy chętnie to ocenią! Jeśli Ci się udało, przesuwasz swój pionek w stronę mety. Jeśli się pomyliłeś albo nie udzieliłeś 3 odpowiedzi, pytanie przechodzi na następnego gracza. Zrobi się gorąco, bo odpowiedzi nie mogą się powtarzać. Wygrywa ten, komu uda się najszybciej przejść planszę. Gracze mogą posłużyć się kartami, dzięki którym zamienią pytanie lub przekażą je przeciwnikowi. Decyzję trzeba podjąć w 5 sekund: grać, czy ryzykować, że przeciwnik odpowie poprawnie? Uważaj w strefie zagrożenia jeśli tu jesteś, nie możesz być pewien, czy zaraz znajdziesz się na mecie, czy stracisz kolejkę. Pewne jest, że będziesz się świetnie bawić! Możliwość rozgrywki bez planszy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Niepołomice-Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zawartość pudełka: plansza wraz z elementami przestrzennymi, 4 koszyczki, 21 grzybów jadalnych,5 czerwonych muchomorów, kostka do gry, instrukcja.
Liczba graczy: 2-4, wiek 4+.
Czas gry: 20-30 minut.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Niepołomice-Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Gra planszowa
W koszyku
Moja rodzina / autor Sławomir Czuba ; ilustracje Agnieszka Niedźwiadek - Warszawa : FoxGames : Foksal, copyright 2017 - 1 gra (2 dwustronne plansze, 1 kolorowa kostka, 1 instrukcja, 50 żetonów członków rodziny, 4 pionki)
Liczba graczy: 1-4.
Czas rozgrywki: 15-30 min.
Wiek graczy: 3+.
Rodzina to prawdziwy skarb. Wśród bliskich czujesz się bezpiecznie. Rodzice i dziadkowie otaczają cię opieką, a z rodzeństwem i kuzynami można się doskonale bawić. Czy wiesz, że babcia to mama twojej mamy? Zbuduj drzewo wesołej rodziny, a po obiedzie przyjdzie czas na rodzinny festyn. Gra Moja rodzina to proste zasady i trzy warianty rozgrywki: Drzewo rodziny - spróbuj ułożyć drzewo wesołej rodzinki. Odkrywaj po kolei kolorowe żetony z postaciami i układaj je we właściwym miejscu na planszy. Może zmierzysz się z kimś z własnej rodziny? Czas na obiad! - obiad już gotowy, a domownicy wcale nie spieszą się do stołu. Podróżując po mieszkaniu, zaproś przy odrobinie szczęścia jak najwięcej osób na wspólny posiłek. Festyn rodzinny - spróbuj odszukać wszystkich członków rodziny na festynie. W tym celu rzucaj kostką i zbieraj żetony lub wybieraj te, których Ci brakuje. Komu uda się znaleźć najwięcej osób?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Niepołomice-Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ten egzemplarz dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Edukacyjny komiks paragrafowy „Powstanie Warszawskie. Tom 2” to kontynuacja przygód 17-letniej Zosi ps. „Oczko” i 15-letniego Janka ps. „Wydra”. Ich historia w tym tomie rozpoczyna się 5 sierpnia na warszawskiej Woli, gdzie żołnierze batalionów „Zośka” i „Parasol” zapisują jedne z najpiękniejszych kart walk powstańczych. Oprócz starć frontowych, czytelnicy będą mogli także przyjrzeć się życiu i problemom cywili w walczącej Warszawie oraz emocjom im towarzyszącym. Książka zawiera na końcu materiał edukacyjny poświęcony powstaniu oraz biografie najważniejszych postaci. Zdecydowana większość przygód Janka i Zosi zaś, choć czasem może nieprawdopodobna, oparta została na wspomnieniach uczestników dramatycznych wydarzeń sierpnia 1944 roku. Kadry komiksu przedstawiają też architekturę nieistniejących już fragmentów Warszawy. Jak w każdej grze paragrafowej, czytelnicy-gracze będą mogli wpływać na losy swoich bohaterów. Będą stawać przed różnymi dylematami, wybierać rozwiązania czy rozwiązywać zagadki. Dzięki zróżnicowanym wątkom fabularnym dzieła, nie jest możliwe, by poznać cały komiks za jednym razem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Niepołomice-Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Komiks - Dz (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
Czas gry: 15 min.
Ilość graczy: 2-4.
Wiek graczy: 5+.
Postarajcie się jak najszybciej zakwaterować swoich sześcionożnych hotelowych gości. Jeśli owady nie przyjdą do hotelu same, możecie użyć miodu, aby je zwabić. Musicie się jednak wystrzegać wiecznie głodnego, żarłocznego karalucha, który będzie próbował ukraść słodki poczęstunek. Zachowajcie czujność i miejcie oczy szeroko otwarte, ponieważ przerażający pająk może wystraszyć gości z hotelu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Niepołomice-Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ten egzemplarz dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Komiksy paragrafowe są nowością na polskim rynku wydawniczym. Wydawnictwo Instytutu Pamięci Narodowej i Muzeum Powstania Warszawskiego wspólnie przygotowały taką właśnie publikację poświęconą warszawskiemu zrywowi w 1944 roku. Nowoczesna formuła pozwala czytelnikowi stać się uczestnikiem prawdziwych wydarzeń rozgrywających się na ulicach stolicy. Bo komiks paragrafowy to coś więcej niż typowy komiks. Nie czyta się go w tradycyjny sposób, lecz daje on możliwość wyboru własnej ścieżki, dzięki czemu opowiada wiele różnych historii. W trakcie lektury to czytelnik bowiem decyduje o przebiegu wydarzeń, o losach postaci, jest aktywnym uczestnikiem chwil ważnych dla powstańczej Warszawy. Jak w grze paragrafowej – każda decyzja odsyła do innego paragrafu, a tam następuje ciąg dalszy historii. To czytelnik sam decyduje, jak rozwinie się akcja. Do rozwiązania jest mnóstwo zagadek, szyfrów i tajnych kodów, a spostrzegawczość zostanie nagrodzona. Co ważne – zawsze można zacząć lekturę od początku i podejmować inne decyzje. Powstanie wtedy nowa opowieść. [ipn.gov.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Niepołomice-Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Komiks - Dz (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej